Quotes for today

“What's meant to be will always find a way”
“There's nowhere you can be that isn't where you're meant to be”

Monday, September 3, 2012

i'm kinda back. :p

wohooo~
lama gila x menulis. hehe. rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kt belog ni tau~
bnyk sgt2 perkara berlaku dlm masa aku x tulis nie.

SBE? oke jeee.. kompem cikgu2 kat sana kata aku malas. asek terperuk dlm blik guru + online je. haha. skolah 4 hari je sbb cuti hari raya.. :D
alasan aku terperuk adalah kerana time aku p tu,  darjah 4 5 6 semua sibuk ujian... sooooo.. aku hanya mampu g skolah tayang mukaa~

raya?
hmmmmmmmmmmmmmm... setelah aku menjalankan survey, telah aku dapati, bila usia makin meningkat, maka, raya pun sudah kurang best. raya bg aku, biasa2 jee.. xberapa nk happy sbb aku sorg. i mean..... abg2 n kak2 aku smua sudah berpasangan n happily eber after kannn... mak n ayah aku pn sibuk manjang..... hmmmm....i sedih tau u olss.. n some add ons.. (mcm g kedai kepsi je) family matters... haizzz..makin tua, makin banyak pulak probnyerss..

anddd.. seperkara lagi yg aku baru habis laluinyaa...

BIG!! Bina Insan Guru..
hihihi. program anak angkat...
mula2 nebes! last2 dpt fmly angkat yg jual beger. yeah.. yg paling syok, mkn beger free hari2. hahaha. jeles kan? :P
program BIG kali ni aku agak happy.. sebab!! aku dpt penghargaan yg aku xpenah dpt.. >.<
besday aku walaupun xsampai lg, tp telah disambut.. :D
sengih sampai pp aku time kena seprais ngn cik pah n semua warga felda + kwn2.. mlm masa barbikiu tu pun kena tepung jgk..penat tu x payah nak cakap la. penat yg amat sgt!! lenguh sana sini. maklumlah..bdn xpenah eksesais.. haha..
tp, disebalik kegembiraan tu...ada jgk beberapa perkara yg aku dapat.. aku dapat serumah ngn shana.. mula2 dpt mak angkat, depa ckp ada kedai beger + kedai runcit.. aku gumbira, dah bajet org kaya laa..tp bila sampai2..rumah depa ala kadar saja...bilik pun x ada.....
mula2 aku ada rasa mcm xpuas hati.. sbb ada yg lain dpt rumah best2.. dpt rumah lg gempak.. tp setelah aku pkiaq2 balik.. semua ni mesti ada hikmahnya.. perkara pertama yg berlaku n buat aku sedar.. adalah peristiwa dimana, tok (mak kpd mak angkat aku) telah diperlakukan .............. *speechless* oleh seorang individu.. xnak mention nama... tp perkara tu sgt2 buat aku sebak.. n masa benda tu jd aku xmampu nk ckp apa2.. bila aku tolong, jd serba xkena.. (mana yg curios, bleh tnya i yer) so.... pengajaran yg aku pahat kt kepala hotak aku, adalah... aku nak layan mak aku elok2.. aku nak anak2 aku hormat mak aku walaupun mak aku masa tu dah cacat ka..dah nyanyuk ka.. aku nak depa tau erti seorang ibu!!!!!!!! demi Allah, aku sayang sgt3 kat mak aku... >.<
sebak dah skrg.. bab2 mak ni mmg aku sgt sensitif................. insan paling aku syg..
hmmm.. dah2..tamatkan bab nih.. hoho...
nexttt.. aku telah belajar erti kehidupan.. hidup rumah mak (mak hamidah), mmg susah.. so, mana nk cari pengalaman hidup susah? haaa.. bleh beli ngn wang ringgit ke? x kann... overall.. mak kami sgt best!!!! n fmly dia baik gilerrrrrrrrrrrrr n best!!!!!!!!!!! kami penat2 baring kat atas, tiba2 sampai ayaq la, makanan la.. delivery sampai ke katil! haha. :D
kat situ gak aku meray\sa dapat adik... hihihihi..

mlm persembahan pulak aku telah mempresen ngn penuh semangat.. pentomen. so.. sbb aku nyer suara, Cikgu Sally telah pemes. haha. pasan sat naaa.. :P
n aku hepi sbb org suka kami nye persembahan.. sebab!!! aku la pencadang.. aku la pengarah.. aku la penulis skrip, aku la juru mic. huh! bolot semua..

apa lg yerrrrrrrr... hmmmm... tu je kot...
lepas habis BIG, its time tu buat report n refleksi!!! huwarghh.. malasnyerrr... ngn bdn sakit2.. T_T

okey lah... xdop gapo2 lei den nok tuleh. dadaa~~

--Life's Getting harder when you're Getting Older. Have faith in Allah to make it easier.. :)

No comments:

Post a Comment