Quotes for today

“What's meant to be will always find a way”
“There's nowhere you can be that isn't where you're meant to be”

Saturday, November 17, 2012

Kebetulan atau trend?



aku agak terkejut. eh. tak der lah terkejut sangat pun. saja nak gempaq lebih. ada sedikit teruja dan banyak cemburu.

lately aku tengok, ramai giler orang kahwin / bernikah masa muda. o.o
hmm. yang rapat ada. yang jauh pun ada. yang tak kenal pun ada. mak aih. jeles giler hati beta.  hmmm.. kalau diikutkan hati. nak jer aku jerit kat mak. nikahkah cek jugak! hahahahaha. gila..

aku dengan senang cerita aku nak khabarkan kat sini, aku bosan hidup sorang-sorang. aku sunyi. kau sunyi hape. mak bapak kau hade lagi. hmm.. kasih sayang mak bapak lain. >.< 
tak kan aku nak berkepit dengan mak / abah kot? pelik lah. nanti depa cakap buang tebiat anak depa sorang nih. aku nak teman, kawan, kekasih, abang, suami. cewah~ hehe. lagipun bila tengok abang abang, kakak kakak aku hidup berpasangan. aku terasa terusik jugak. terasa tiba tiba cam aku ni forever alone sangat. diorang nampak sweet walaupun bagi diorang tu biasa ja @ tak dak apa apa pun. >.<
biasa lah kan. bila ada, memang tak nampak. bila tak ada. baru rasa kan..

aku tengok pasangan yang bahagia kat IMVU pun dah ber ura ura nak bernikah. vogue kemain lagi you~ siap nak buat kat bottany garden dekat putrajaya. wallawuehh.. gempakszz sialzz.. kawan real life aku pun dah banyak yang dah hampir hampir dekat gerbang tu. aku je lagi yang gedik tapi tak sampai sampai. nampak rupa pun baru asap asap. haha. aku mengaku. aku cemburu. siapa tak cemburu. tapi cemburu aku tak bermaksud aku dengki. Alhamdulillah lah pada siapa siapa yang dah sampai seru dan dah sampai masa. masa aku belum sampai. InsyaAllah sampai jugak suatu hari nanti. aku harap korang yang dah planning nak kahwin tu. buat solat sunat istikharah. jangan nak syiok je. lagi satu, tak perlu la nak gempak. bersederhanalah.. -kau pehal biar la. aku mampu. lantok la aku nak jemput satu keyyel pun. 7 hari 7 malam.-
hoho. nak buat tu boleh. buat lah. kahwin kan sekali saja seumur hidup .(tapi zaman sekarang dah boleh jadi berkali kali dah. ngee) tapi, beringat lah. nabi pun pesan dan menyukai amalan bersederhana. ^_^

aku pun lately dah cuba meng improve kan diri sendiri.berhajat nak jadi muslimah dan isteri solehah la katekan. :P
sebab tu la dok syiok sangat nak berumah tangga. sebab dok baca buku kahwin muda. :D
sila jangan ngumpat. :3


hehe. okie. dah lewat pagi. (mogok pada si dia)
nak buat buat macam tido. tata. 
Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment