Quotes for today

“What's meant to be will always find a way”
“There's nowhere you can be that isn't where you're meant to be”

Sunday, November 4, 2012

hari bahagia. :D

Assalamualaikum.

ewah~ tengok title pun dah tak boleh belah kan. haha. :D
actually, tak ada la "hari" sangat pun. cuma ada satu kejadian buat aku gembira dan tersengih sampai ke sekarang.

hihi. kalau diikutkan dengan line celcom yang sangat macam @$!#@%#%*$$%Q@! langsung tak boleh nak call @ sms. memang sangat sangat menyakitkan hati kan... haiz.
done about ugly things.

syukur sebab ada facebook lagi untuk aku chat dengan dia. :D
bermula dengan topik permasalahan yang guru-guru kini hadapi. yup. memang banyak sangat benda dan kerja yang dicipta khas untuk membebankan guru. aku nak kutuk gobermen kang kena buang IPG pulak. haha. tapi, memang lah. amat menyusahkan sistem sistem yang nak kena key in data bagai tu. kalau ye pun nak buat canggih seiring dengan teknologi, please buat server lain-lain bagi negeri yang berlainan. ingat cikgu kat dalam mesia ni ada 2 3 ratos orang saja kah? haiz.
masalah nak key in satu satu tu satu hal, cikgu pulak banyak veteran, tak berapa nak pro copy and paste macam aku ni. haha. then bila penat penat key in. tiba tiba check, sistem tak dapat pun. tak save! kena buat sekali lagi. mana aku tau? banyak orang cerita dah. makcik aku sendiri pun, sebagai cikgu, memang terseksa dengan sistem ni kata dia. kadang-kadang sampai pukul 2 3 pagi tak tidoq lagi.

so, aku di sini dengan rendah hati mencadangkan agar kerajaan kalau nak buat sistem tu, make sure tak ada kesulitan, sila fikir sebab dan akibat pada guru sama bila buat cara tu. jangan fikir nak up canggih setara macam teknologi negara lain. tapi sebenarnya alahai. poor sangat. agak berapa orang cikgu surf laman tu, tiba tiba crash. yang dok penat penat key in sampai nak habes dah ka. tiba tiba nak kena baut dari mula balik. tak ke sia sia? membazir masa dan tenaga. kesian para guru. dah tu, dipertikaikan lagi mengapa gaji guru mahal? dokter kalau gagal buat kerja dengan betol, mungkin seorang dua saja yang meninggal dunia. tapi kalau guru gagal menjalankan tugas dia. satu generasi akan rosak. fikir-fikirkan lahh.. :)

done about babbling! XD

hee.. just saying that i am not that type of person working under other orders.
sooo.. aku ingat nanti nak kerja sampai habis contract dengan kerajaan saje. about 5 years kot kalau tak silap. lepas tu, aku nak bukak pusat tuisyen sendiri. muehehehe. :D
dan ++ dengan kemahuan my sayang. dia nak bukak kedai. and i am saying that i love to bake cakes and bread. so, we are going to open a bakery soon! haha. :P
beli double story punya kedai. bawah bukak bakery, atas pusat tuisyen. hik hik.
parents yang datang hantar or ambil budak-budak boleh relaks relaks online, makan, minum kat kedai kami sementara menunggu anak. ewah~ kekeekeke. :D

lepas tu, siang siang, check email and orders. haha. selling online! hikhik. nanti nak belajar buat coklat sama la. wah! nanti aku sekali laki aku bertambah bulat! hahaha. oh mai gosh. my children? weekend nak kena work out satu family. hahahahahaha. siyes aku gelak sungguh masa type neh. :DD
#nanti nak kena beli katil batu. waakakkaka. (based on latest post dia kat blog. katil dia patah) hahahhaha
me + you. katil batu okey? :P

okey. dah habes kongsi kebahagian aku dan dia. insyaAllah. eh...

aaa! baru aku teringat. ada satu lagi berita gembira dalam hidup aku. wahh. aku punya daughter dalam IMVU dah pregnant. wah! sumpah jeles. tapi jeles bukan bermakna aku dengki dan sebagainya. aku cuma cemburu sebab aku pun nak jugak! hee.. :3


-----sha-----
tahniah sha. mmy harap sha sehat-sehat selalu. jaga kesihatan diri dan suami! Alhamdulillah nanti sha tak kesunyian lagi. makin busy la sha nak online kan. all the best dear. mmy syg sha. :)
keep in touch yer. miss you so much! lama sangat tak lepak sama-sama. even we just a mother and daughter by online only. but mmy loves you for real syg. <3

p/s : sayang!!! i want it too.. hehehehehhehehehe. >/////<

okie dokie. really done this time. esok ada paper RBT. hoho~
tulat paper BMM.

then merdeka~!! tamat sem 4. :3

doakan saya. :D

No comments:

Post a Comment