Quotes for today

“What's meant to be will always find a way”
“There's nowhere you can be that isn't where you're meant to be”

Thursday, October 4, 2012

ewwwwwww

pinjam sat dari belog org.hihi

makan.
menurut kamus kepala saya edisi 21 bererti memasukkan sesuatu ke dalam perut yang mana boleh diterima perut untuk diproses menjadi tenaga dan tahi.

muahahahaha.
makan adalah satu keperluan untuk hidup. namun, selain adab untuk makan di hotel atau majlis formal, anda juga perlu tahu satu adab yang sangat penting!
iaitu....

makan dengan menutup mulut!

 or else..
"chap chap chap.."

haa..tudia.. siap tersemboq ayaq lioq. haizz


errrrr.. aku boleh kata geli jugak la kalau makan berdekatan @ bersama dengan orang macam nie. =.="
arghhh.. dari jauh aku dengar pun macam nak p sepak mulut dia. suruh makan properly! haha.
biadap betul i ni. hikhik.
hahaha. geram oooo.. aku tak suka!!! (over reacted)

tambahan pula kalau insan tu kita dah tak suka kan.. makan pulak bunyi chap chap chap. argh. terseksa batin aku.. T_T

"nobody is perfect"

errr.. awat cek? cek memang dilahirkan tak boleh tutup mulut ke.. v.v sayu nyeee...
kalau tak, maknanya, anda masih boleh mengubah kelakuan anda itu!

cuba lah.. ketika makanan penuh dalam mulut, makan dengan menutup bibir-bibir anda yang seksis tu. kompom tak bunyi. kalau ada bunyi pun, mungkin bunyi "kriuk kriuk"
makan benda rapuh la kan.. itu tak per lah encik. dah benda tu rapuh @ rangup, tak kan nak lembut @ lembikkan dia dulu kot. tak ada nikmat kehidupan lah berader.

alang-alang menaip ni, aku nak share sikit aku punya rules ketika makan. semua ni diturunkan daripada my dearest family..

makan tu kasi habis yaa.. maknanya! kalau makan tu dah kenyang sangat tu, memang selalu aku tengok kawan-kawan aku yang dah kenyang (=.=") tu makan kan.. yang tu okayyyyyy laa..
maksud kasi habis ni, insan tu dah makan kasi habis dia punya nasik (ayat keling. haha)
tapi, tanpa dia sedari, ada lagi nasi kat celah-celah tulang ikan ke, atau ada sebutir 2 3 butir kat tengah, tepi pinggan. dan kalau dikumpul, boleh jadi sesenduk nasi lagi!

on me and my family opinion! makan tu biar habis. membazir amalan syaiton! hoho.
ada pandangan lain pulak cakap, kalau makan macam tu, nampak macam lapar la @ pelahap la. atau macam tak makan setahun ke. whattttt? =.="
bukannye kau makan sekali dengan pinggan tu, bukan kau angkat pinggan tu jilat sampai tak payah basuh dah. burrrrrrrrrrr. (tertiru gaya mat luppi. hihihi)
haisshh.. ape ape jer lah kan.. pandangan masing-masing. tapi bagi family aku, lebih baik pinggan tu tiada sisa yang masih boleh dimakan. sebab ia akan dikira membazir..
argh! sedapnya gambar ni! aku tengok pun terliurr.. sluuuurrrpppppppp!

dan, makan tu jangan nak loqlaq naa.. hehe. jangan makan dengan cara atau perlakuan tidak senonoh. macam biasa. ada adab makan. sebagai manusia yang hari-hari makan tu, tak kan tau kot cara makan yang betul? melainkan kalau hidup awak tu forever alone. makan sorang-sorang. keciannyewww awarkk.. :3

hmmm..tapi aku tengok sekarang. mak aku pulak yang dah susut selera makan dia.. hmmmmmmmmmmmmm..
sayang mak.. mak pun kadang-kadang makan tak habis. tak lalu katanya.. padahal nasi dah aku sendukkan sikit dah pun.. hmmmmm.. takpe la mak. asalkan mak sihat selalu.. >.<

#nota tak ada kaitan dengan topik : aku balik rumah minggu ni. oyeah! :D

okeh. ting ka yu sebab membaca. Assalamualaikum~

No comments:

Post a Comment